Vakka-Malja Sudelle

12.12.2011

Nousiaisten Susi voitti Vakka-Suomen seurojen välisen kilpailun Vakka-Maljasta.

Kilpailu Vakka-Maljasta on Vakka-Suomen seurojen välinen pistekilpailu. Pisteitä seurat saavat Vakka-Suomen mestaruuskilpailuista, joita on kauden mittaan kaiken kaikkiaan viisi.

Kilpailussa on ollut viisi vuotta käytössä pistelaskujärjestelmä, jossa otetaan huomioon seurojen viiden viimeisimmän vuoden pisteiden keskiarvo. Keskiarvoltaan paras seura saa kertoimekseen 1 ja muut, kun parhaan seuran pistekeskiarvo jaetaan ko. seuran omalla keskiarvolla. Tämä tasoittaa seurojen urheilijamääristä tulevia eroja paljon.

Susi sai em. laskusysteemin mukaisesti kertoimekseen 9,5. Kun susilaiset paransivat kuluneella kaudella Vakka-Suomen mestaruuskilpailuissa pistetiliään huomattavasti, tuli siitä Vakka-Maljan voitto.

1. Nousiaisten Susi, 2175,5 p

2. Maskun Kataja, 2050,0 p

3. Taivassalon Tahti, 2045,0 p

4. Vehmaan Kiisto, 1188,0 p

5. Laitilan Jyske, 1124,5 p

6. Mynämäen Isku, 1025,6 p

7. Mietoisten Maununpojat, 623,2 p

8. Uudenkaupungin Kenttäkarhut, 598,4 p

9. Kalannin Vankka, 363,4 p

Muista vakkasuomalaisista seuroista Kustavin Ahto, Pyhärannan Myrsky ja Pyhämaan Pyry eivät saaneet pisteitä.

Nettopisteissä, siis kertoimin korjaamattomissa pisteissä Susi oli viides. Laitilan Jyske oli ykkönen.

Susi järjestää Vakka-Suomen parhaiden urheilijoiden palkitsemistilaisuuden vuoden vaihteen jälkeen. Tästät tiedotetaan myöhemmin lisää.

Oman seuran urheilijoiden palkitsemistilaisuudesta ei ole vielä tietoa.